In juni 2013 hebben we een fietstocht door de Algarve gemaakt, met start en einde in Faro. De etappes gingen deels door het binnenland en deels langs de kust. Een mooie fietsvakantie, en erg relaxed, want georganiseerd dus met bagagetransport. Mooi ook om een goede indruk van de Algarve te krijgen. Het is daar heerlijk!

Koffer en tassen zijn alweer uitgepakt en de eerste machines was opgehangen, maar toch nog even een verslag van gisteren. Omdat we een late terugvlucht hadden konden we nog van een dagje Faro genieten. De dag begon met een ontbijt ...
De laatste fietsdag. Maar eerst lekker buiten ontbijten (waar de wind soms een plastic stoel omblies) en daarna met een treintje van het vakantiepark naar het strand om even pootje te baden. Dus pas laat aan de fietstocht begonnen, maar ...
Voor het eerst en voor de enige keer twee overnachtingen achter elkaar in hetzelfde hotel. Dat betekende dus voor een keer niet de koffers pakken voor het ontbijt. Relaxed! We hadden vandaag kunnen kiezen voor een rustdag maar niet dus, ...
Een heerlijk afwisselende etappe vandaag, met uiteindelijk 54km en 500hm. De route voerde ons eerst door heuvelachtig, glooiend terrein, maar vooral naar beneden naar het plaatsje Estoi met een leuk pleintje bij de kerk en het Palacio de Estoi. Volgens ...
Een lekker korte etappe vandaag: 32km met 500hm. De eerste 8km waren weer erg fraai en gingen grotendeels over onverharde wegen door een verstild landschap. Bij de nadering van Loulé, waar we op de eerste dag ook doorheen gekomen waren, ...
Nogmaals uitgebreid rondgetoerd in het heuvelland tussen Alte en kust tijdens de route vandaag die ons weer veel dichter bij de kust bracht. Een route van 54,5km met 850hm. Vanochtend eerst door een mooi heuvellandschap via dorpen als Benafim naar ...
Vandaag weer terug naar het hotel in Alte waar we precies een week geleden ook al verbleven. Om daar te komen lag een niet al te lange route voor ons (op papier 43km, uiteindelijk 47,5km met 700hm). Die voerde ons ...
Rustig aan doen was vandaag het adagium. En nu echt! De routebeschrijving voor vandaag meldde een mogelijke afkorting namelijk de trein van Lagos naar Portimão, aangezien dat stuk niet echt aantrekkelijk zou zijn. Dus kozen we voor een beetje Lagos ...
Een bijzondere etappe vandaag. Mooi, dat zeker en wat ons, na vijf dagen fietsen, goed uitkwam: de etappe zou tamelijk kort zijn (43km). En wat vlakker. Dat viel dus tegen en geheel door onze eigen schuld. Het werden ruim 58km ...
Voor vandaag staat een lange tocht op het programma van Aljezur langs de kust naar Sagres in het zuiden. Totaal 65km met toch weer 800hm. Maar de stevige wind, die we het grootste deel van de tijd schuin van achtere ...
Weer een mooie dag. Na een aangenaam ontbijt waar we toch niet de enige hotelgasten bleken te zijn, vertrokken we wat vroeger dan normaal. De hoteleigenaar of beheerder gaf ons nog vier sinaasappels van eigen boom mee. Gelijk vanaf het ...
Wakker worden met een strak blauwe lucht een fantastisch uitzicht op de burcht van Silves. Het leven is goed! Voor vandaag staat een wat zwaardere tocht op het programma naar het bergdorp Monchique. We vertrekken net boven zeeniveau. De eerste ...
Een relaxte tocht vandaag met 46km en zo'n 500 à 600hm. Maar wel heel erg mooi. Vanochtend eerst een uurtje aan de fietsen geknutseld. Onder andere beter afstellen versnellingen, zadel van Christel gefinetuned en de kettingen gesmeerd. Van alles hadden ...
De eerste fietsdag was meteen een echte: 54,5km met 900hm! Na het ontbijt eerst even de fietsen installeren en afstellen. Vervolgens via de brug van ons hotel in Praia de Faro naar Faro. Dat bood gelijk de eerste leuke foto ...
Nog nooit zo relaxed op vakantie gegaan. Eerst beetje uitslapen, nog buiten ontbeten, rustig spulletjes gepakt en daarna naar vliegveld Düsseldorf. En alhoewel de vlucht met een beetje vertraging vertrok waren we helemaal op tijd in Faro, Portugal. Na een ...