We hadden wel weer een keer zin in een weekje wandelen, ook een beetje om kou en natheid te ontvluchten al bleek uiteindelijk dat we al een zomerse week in Nederland achter de rug hadden voordat we vertrokken.

Ons oog was gevallen op de Costa Vicentina in Zuid-West Portugal. Na wat overleggen en navragen bij Stapreizen gekozen voor de Costa Vicentina Noord, van Odeceixe naar Porto Covo. De zuidelijke variant is waarschijnlijk ook heel erg mooi maar gaat ook deels door gebied waar we al eens gefietst hebben tijdens onze fietstocht door de Algarve. Daarom en omdat op de noordelijke variant de leukste onderkomens zouden zijn gekozen voor Costa Vicentina Noord.

Het was weer een heerlijke vakantie. Mooie wandelingen, niet te zwaar en niet te licht, vooral langs de kust met heel vaak uitzicht op de rotskust, strandjes en de, soms stevige, branding. En omdat we in de lente liepen was het genieten van de bloemenpracht overal. De natuur deed zijn best om ons te vermaken! En naast de bloemenpracht zagen we ook nesten met broeiende ooievaars, ook een voordeel van deze periode. En Portugal heeft ons weer een keer met zijn gastvrijheid, lekker eten en lekker drinken overtuigd. We komen zeker nog vaker in Portugal. We broeden nu al op een mogelijk rondje Portugal op de fiets!

De dag van de terugreis. We hadden een vlucht vanaf Faro terug naar Rotterdam om 19:00 dus nog voldoende tijd om wat te doen. Eigenlijk zouden we met taxi en trein zo ergens in de middag in Faro arriveren. Dit ...
Vila Nova de Milfontes - Porto Covo - 21km En dan was vandaag alweer de laatste wandeldag van onze vakantie. Morgenvroeg hebben we een transfer naar Faro en brengen we daar nog een half dagje door alvorens morgenavond terug te ...
Longuiera - Vila Nova de Milfontes - 13,5km Vandaag een korte maar wederom interessante wandeling. Bij het ontbijt hebben we nog gezellig met allerlei mensen gekletst, waaronder wederom de Oekraïners die dezelfde route volgens als wij, een Frans paar en ...
Herdade do Touril - Longuiera - 21,7km Vandaag met schitterend wandelweer, strak blauw, 20-23 graden, windkracht 3 à 4, de langste etappe van onze vakantie gelopen. Vanaf het paradijsje Herdade do Touril naar Longueira. En zagen we de afgelopen dagen ...
Cerca do Sul - Herdade do Touril - 18,8km De dagafstanden worden wat langer. Vandaag stond een tocht van, volgens de beschrijving 17 à 18km op de planning naar ons volgende onderkomen, Herdade de Touril. De eerste 4 km waren, ...
Odeceixe - Cerca do Sul - 15,3km De tweede wandeling bracht ons naar ons tweede onderkomen, Cerca do Sul. Na een aangenaam en uitgebreid ontbijt bracht de taxi ons eerst naar de brug over de rivier bij Odeceixe waar onze ...
Rondwandeling Odeceixe - 14,4km Gisteren zijn we aangekomen in Portugal voor een weekje vakantie, een wandelvakantie. Via Stapreizen hun Costa Vicentina Noord reis geboekt, waarbij we in een 6-tal etappes een deel van het kustpad, het Visserspad, van de Rota ...