En weer een mountainbike vakantie in de Alpen. Dit keer bleven we volledig in Oostenrijk. De eerste week in Unken in het Saalachtal en de tweede week in Tschagguns in de Montafon. Hier kwamen we, voor de eerste keer, terecht in hotel Montafonerhof. Later zullen we hier meerdere keren terugkeren voor wintersport vakanties. We hebben deze vakantie niet alleen gemountainbiket, maar ook en voor het eerst een klettersteig gedaan.

Boven!
Eigenlijk zouden we vandaag een route van ongeveer 42km met 950hm doen. Die hadden we gisteren met behulp van kaarten, mtb gids Montafon en internet, moeizaam bepaald. En daar zijn we dus ook aan begonnen. Over asfalt omhoog, tot Silvertal ...
Schattenburg
Op onze trouwdag was het weer tijd, na vier dagen biken, voor een rustdag te beginnen met een half (!) uur later opstaan. De rustdag viel ook nog eens (beetje gepland) samen met een regendag. Dat bleek heel erg mee ...
Omdat voor morgen slecht weer voorspeld werd (en wordt) besloten we om vandaag voor de 4e dag op rij te gaan biken. Ook nu weer met gids Marcus. In overleg met Marcus en op verzoek van Christel wel gekozen voor ...
Na de skitunnel
Weer een gegidste mtb tocht. De de mooiste die we tot nu toe maakten (ever). En wederom met de gezellige Duitsers die er gisteren ook bij waren. Gids Marcus haalde ons om 9:00 op. Dik 10km licht bergop rijden bracht ...
Even regenkleding aantrekken
Montafon op de MTB met gids! Dat stond vandaag op het programma met een weersvoorspelling die aangaf dat de dag redelijk zou beginnen en beroerd zou eindigen. Tja. De weerman heeft in zon' geval altijd gelijk! Na het ontbijt op ...
Nogmaals een mooi panorama
Onze eerste tour in Montafon bleek gelijk een mooie afwisselende tour. Maar goed, dat waren ze tot nu toe allemaal. Dit was een standaard route van de Montafon Mountainbike kaart en daar verwacht je dan geen trails in, maar jawel: ...
Spreuk in hotel Montafoner Hof
Helaas was het tijd om afscheid te nemen van Friedlwirt en van Bernhard en Monika. Wij kunnen iedereen Friedlwirt van harte aanbevelen voor een mountainbike vakantie. Grote kamers, erg goed eten, goede bike voorzieningen en een super prijs-prestatie verhouding. Na ...
Idyllisch
Een laatste heerlijke mtb tour vanuit Friedlwirt. Ditmaal onder begeleiding van Bernard. Vanochtend was het behoorlijk koud maar wel al zonnig en dat verbeterde alleen nog maar gedurende de dag. Vanuit Unken ging het eerst vlak richting Reith. Vanaf daar ...
Alweer niet biken! Ik had aan Christel beloofd dat we deze vakantie een keer een Klettersteig (Via Ferrata) gingen doen en beloofd is beloofd. Dat ging dus vandaag gebeuren. Maar eerst vanochtend nog de Seisenbergklamm bezocht in Weissbach bei Lofer ...
Op de rutsch
Het was vandaag slecht weer en dan bedoel ik ook echt slecht weer. Regen, regen en regen. Niets anders. Liever vandaag dan op een andere dag want we waren toch toe aan een rustdag en dus hebben we vandaag gedaan ...
Staubfall
Vandaag weer een tocht met gids Monika. Gisteren werd al aangekondigd wat we gingen doen dus we wisten dat ons dik 50km met meer als 1000hm te wachten stond en ook dat we op een paar stukjes moesten 'schieben' en ...
Toilet van Winklmoosalm
Vandaag een tocht gereden die ons gisteren door de hoteleigenaar werd aangeraden. Eerst vanaf hotel Friedlwirt een kilometer of 7 vrij relaxed omhoog door een smal dal langs de Unkenbach op. Daarna vanaf even voor de Schwarzbergklamm een heel stuk ...
Het mooie landschap tijdens de tocht
Vandaag de eerste gegidste MTB tour van deze vakantie. We vertrokken om 10:00 met Monika, onze gids voor vandaag en tevens eigenaresse (met de andere gids Bernard) van het hotel. Eerst lekker omlaag naar Unken, gevolgd door een stuk 'vlak' ...
Eindelijk vakantie! We hebben lang gewacht om te boeken maar naar aanleiding van de voorzichtig positieve weersverwachtingen, hebben we woensdagavond Gasthof Friedlwirt te Unken geboekt voor de eerste 5 nachten met een optie voor 2 extra nachten. Unken ligt een ...