Dit is alweer ons laatste blog vanuit Nieuw-Zeeland. Deze fantastische vakantie zit er zo goed als op. We overnachten in Auckland om morgen, via een tussentop in Hong Kong, terug te vliegen naar Nederland. We hebben er dan 7 hele mooie vakantieweken op zitten. En toch willen we eigenlijk niet terug. Nieuw-Zeeland is gewoon te mooi, te leuk, te afwisselend en de mensen zijn te aardig om zo maar de rug toe te keren. Ondanks dat we deze vakantie planden met het idee van een “once in a lifetime” vakantie, keken we elkaar na één week al aan om vast te stellen dat het onwaarschijnlijk was dat dit onze enige keer in NZ zou zijn. Enfin, de toekomst zal het leren maar dat we terug willen staat als een paal boven water.

Maar vandaag dus nog onze laatste echte vakantiedag. Maar eerst even nog een korte terugblik op het zeekajakken van twee dagen geleden. Onze gids had toen wat foto’s genomen die we via een album op hun Facebook pagina konden downloaden. Erg leuke foto’s en dus hebben we hier een aantal opgenomen.

We hebben vanochtend rustig aan gedaan maar zijn dan uiteindelijk uit ons leuke verblijf, Oyster River Retreat, vertrokken. (Met medeneming van de laatste van een schaaltje verse vijgen uit eigen tuin waar Christel zich gisteren en vandaag tegoed aan deed.) Onze eerste stop was nabij Cooks Beach, een paar kilometer van ons verblijf af. We hadden namelijk nog niet het fraaie uitkijkpunt Shakespeare Cliff en het wonderschone strand met de weinig fantasierijke naam Lonely Beach, bezocht. Nu dus wel en blij dat we dat gedaan hebben. Hele mooie plekken met de nodige historie, zowel met betrekking tot reis van Captain Cook als de aankomst van de eerste Maori, Kupe, in Nieuw-Zeeland of Aoteroa.

Hierna zijn we dwars over het Coromandel schiereiland richting Auckland gereden via de Shorebird Coast waar we kort het Miranda Bird Sanctuary bezochten. Dit is één van de belangrijkste plaatsen in de wereld voor trekvogels. Vanuit schuilhutten kan men de vogels observeren. Het was weliswaar niet het juiste seizoen of de juiste tijd van de dag (dan moet je dichter op vloed zitten) maar toch waren er flink wat vogels te zien. Wel hadden we de verrekijker nodig maar we zagen o.a. de Grutto waar dit gebied om bekend staat.

Na dit leuke intermezzo zijn we doorgereden naar Auckland. Vrij gemakkelijk bereikten we ons hotel dat pal aan de haven, Viaduct Harbour, ligt (of moet ik zeggen aan één van de havens). We hebben hier nog een paar uurtje rondgelopen en met grote verwondering de meest luxe jachten en zeilboten bekeken, soms met masten van wel 25-30(!?) m hoog. We sloten de dag af met een lekkere cocktail op een gezellig terras en een lekker etentje in een populaire bistro die volgens TripAdvisor op 32 meter van ons hotel ligt maar dat is overdreven. Kan nooit meer dan 30 meter geweest zijn!

En morgen vangen we de terugreis dus aan. Vanaf dinsdagochtend of -middag moeten we dan langzaam ons gewone leventje weer oppakken. Betekent wel afkicken en zal dus wel ernstig wennen zijn.