Toen wij gisterenavond gingen slapen was het ‘Sauwetter’ en toen we vanochtend opstonden nog steeds of weer. Na het ontbijt vond overleg plaats met de gasten die zich hadden ingeschreven voor de biketours om te kijken wat we zouden doen en welke alternatieven er eventueel waren. Wij hadden echter al lang besloten om als alternatief dan maar Salzburg te bezoeken. In tegenstelling tot de andere gasten hebben wij sowieso nog een week te gaan (in Latsch, Süd Tirol) dus volgen er nog genoeg biketochten.

Goed. Salzburg dus. Een hele aardige stad die gedomineerd wordt door de grote en oude vestiging, de Hohensalzburg (de grootste burcht van Midden-Europa). Na wat gedwaald te hebben door het centrum en na de lunch zijn we met het treintje omhoog gegaan naar de burcht. Deze hebben we uitgebreid bekeken, inclusief het burcht museum. Helaas was het niet mogelijk om de audio tour te maken. De wachtrij daarvoor vonden wij simpelweg te lang. Na de burcht hebben we ook nog de bijzondere catacomben bezocht waar oude graven en kapelletjes in de rotsen uitgehakt zijn.

We zijn weer op tijd naar het hotel teruggegaan omdat ons daar vanavond een uitgebreid diner wachtte. Prima eten en gezellige tafelgenoten. Zoals de hele 2e helft van de week zaten Peter en Bernd bij ons aan tafel. Het dessertbuffet werd genoten in de bar waar een diavoorstelling getoond werd van de foto’s die tijdens de diverse activiteiten van afgelopen week genomen zijn. Leuk om actiefoto’s van jezelf te zien die je normaal niet zo snel zult of kunt maken. Wij krijgen nog een CD mee met alle (300!) foto’s. Uiteraard staan wij maar op een klein deel.

Morgen gaat het dan naar hotel das Paradies in Latsch voor de laatste vakantieweek met hopelijk heel mooi weer, mooie mountainbiketochten en wellicht nog een keer een rafting tocht. We hebben in ieder geval, ondanks het wisselvallige weer, genoten in hotel Tauernhof te Flachau. Prima hotel met de bijna verslavende combinatie van biken en allerlei fun sports.

Categorieën: Vakantie

2 reacties

RiAnt · 2011/06/24 op 23:01

Ook een goede reis morgen,wij vonden Salzburg ook een mooie stad gr. RiAnt
O ja, Martijn en Dorien hebben een zoon gekregen en hij heet Mauro dus zijn Christine en Peter ook Oma en Opa geworden

Liesbeth · 2011/06/24 op 22:50

Hallo, eigenlijk had ik al in bed moeten liggen, want Jurre en Lotte zijn waarschijnlijk vroeg wakker morgen, maar zulke leuke reisverslagen wilde ik toch allemaal even lezen (en ik lag inmiddels een beetje achter daarmee). Wij hebben inmiddels een vakantiehuis geboekt in Kleinarl, niet ver van Flachau! Goede reis morgen, Liesbeth