Hebben we vandaag dan pannenkoeken gehad? Ja, maar niet het gerecht (of althans niet tot aan ons dessert vanavond toen er een crêpes bij bleek te zitten). We hebben een half dagje geskied op de lokale pistes en daar hebben ze alleen sleepliften van het pannenkoektype, dwz een rond plaatje aan een stok waarbij je die plaat tussen je benen door steekt en aldus naar boven gesleept wordt. Ze hebben hier twee normale pannenkoeksleepliften en twee hele rare: de pannenkoek zit aan een flexibel stuk dat aan een soort van horizontale arm vast zit. Allemaal erg flexibel maar ook bijzonder onhandig.

We hadden gisteren al besloten vandaag rustig te beginnen, beetje skiën en een wandelingetje. Sowieso zou het later op de middag gaan sneeuwen maar het is ook goed om er even in te komen en ook wat aan de hoogte te wennen. We zitten hier tenslotte boven de 1500 meter. Rustig opgestaan, de tijd genomen voor het ontbijt en toen de ski’s aan. De eerste mini-piste begint direct aan de overkant van de straat tegenover het hotel. Ondanks dat die maar 200 à 300 meter lang was het toch lekker! Meteen een goed gevoel. Een paar keer deze piste om daarna de oversteek te maken naar de ietwat serieuzere piste. Op die oversteek moesten we dus ook gebruik maken van de rare pannenkoeksleepliften. Maar dat was wel de moeite waard, de achterste lift en piste (van beide eentje) was leuk. Wat steiler, langer en redelijk gevarieerd. Echt helemaal prima om erin te komen. We hebben die een keer of 6 a 7 voor de lunch gedaan.

Onderaan die piste hebben we lekker geluncht waarna we nog 2 keer deze piste pakten voordat we ons weer op de terugweg begaven naar het hotel. In het hotel snel omgekleed om een stukje te gaan wandelen. Maar eerst hebben we een uurtje langlaufles en huur langlaufspullen voor dinsdag geboekt. We maakten een korte wandeling naar Höfle waar we konden Jausen en toen over dezelfde weg terug. Om de heenweg hadden we, ondanks dat het niet meer zonnig was en al een beetje sneeuwde, nog mooie uitzichten. Op de terugweg sneeuwde het een stuk harder en was het zicht daardoor erg beperkt. Maakt niets uit; toch leuk om te wandelen. Totaal 4,5km gewandeld. Gisteren hebben we zelfs nog meer gelopen maar toen hadden we er ook een dagdeel in de auto op zitten ipv een deel van de dag skiën.

Vanavond wederom lekker gegeten en gezellig gekletst met twee Belgen aan het tafeltje naast ons. Zij vertelden enthousiast over sneeuwschoenwandelen dat ze vorig jaar gedaan hadden. Zij zaten toen in hetzelfde hotel. Morgen zijn wij aan de beurt voor sneeuwschoenwandelen. We gaan om 10:00 op pad met een gids van het hotel!