Fietsvakantie: Bodensee Königssee Radweg en door naar Salzburg. Vandaag de eerste etappe van Lindau aan de Bodensee naar de Grosse Alpsee vlak voor Immenstadt. Super mooie route. Overtrof alle verwachtingen. En we wilden een route die niet vlak was en dat kwam uit! In het begin vooral korte pittige klimmetjes a la Zuid-Limburg en later ook langere, steile en vaak onregelmatige klimmen á la Toscane. En meest over rustige weggetjes of fietspaden. En dat bij perfect fietsweer. Overigens reppen de voorspellingen, helaas, over een weeromslag vanaf donderdag. Voorlopig zijn dat nog maar voorspellingen.

Na een meer dan enerverend weekend, met de bruiloft van Teun & Lonneke (in één woord geweldig) op vrijdag en het straatfeest, waar wij medeorganisator van waren, op zaterdag hebben we zondag rustig de tijd genomen om spullen van het straatfeest op te ruimen en in te pakken. Gisteren reden we achter de spits aan naar Lindau. We hebben geen noemenswaardige vertragingen gehad dus de goede dag en het goede tijdstip gekozen. In Lindau hadden we een hotel geboekt buiten het centrum maar met voldoende parkeerplaatsen om onze auto te kunnen laten staan tot over twee weken. Uiteraard overnachten we hier nog een keer op onze laatste nacht.

Gisterenavond zijn we naar Lindau gefietst om al even kennis te maken met het stadje en een hapje te eten. Beide zijn ons goed bevallen! Lindau blijkt een heel erg mooi oud centrum te hebben, gelegen op een eiland in de Bodensee. Fraai! Vanochtend dus nog maar een keer naar Lindau gefietst om het centrum wat uitgebreider te bekijken. En nu met heel erg mooi weer! Het mooie weer bracht ons er ook toe om een picknick in te slaan. We hebben de vuurtoren beklommen om een fraai uitzicht op de haven en Lindau te krijgen, wat rondgedwaald en nog een aantal fraaie kerken bezocht. Blij dat we hier op het einde van de vakantie nog een avondje zijn!

Even voor twaalven zijn we dan echt vertrokken voor onze fietstocht. Met bepakking en al.

Gelijk na Lindau kwamen we in heel landelijke gebied. Aanvankelijk glooiend met korte klimmetjes. Veel mooie boerderijen, kleine stukken bos, stroompjes en fraaie Beierse dorpen op de route. Ergens langs de route in het groen hebben we onze picknick genoten. Een tijd na deze pauze werden de heuvels hoger en de klimmetjes dus langer en soms steiler. Het landschap veranderde geleidelijk naar een meer bergachtig landschap en in de buurt van Oberstaufen waanden we ons langzaam aan de voet van de Alpen. Daar, in Oberstaufen hebben we onszelf, als beloning voor al dat klimwerk, op een Latte Macchiato met een lekker stuk Zwetschenkuchen getrakteerd. Na deze laatste pauze werd de route, voor de laatste 15 km van vandaag een stuk minder zwaar. Maar het bleef heel mooi. Met als klapper het stuk langs de Grosse Alpsee.