Tijd voor de eerste wandeling in lijn, van Las Negras naar ons volgende adres in Rodalquilar, El Jardin De Los Sueños (oftewel de tuin der dromen). Een relatief korte wandeling (9,5km) maar wel met veel afwisseling. Klonk veelbelovend en dat was het ook. En het weer was weer heerlijk, erg vergelijkbaar met gisteren.

Vanuit ons hotel in Las Negras liepen we via de camping, ook eigendom van de eigenaars van ons hotel, naar zee. Na even genoten te hebben van uitzichten en branding begonnen we over de rotsen omhoog te klimmen om op een heel mooi kustpad uit te komen. Dit kustpad, met zeer fraaie uitzichten over zee, kust en binnenland, liep door tot aan het Castillo San Ramon. Daar hebben we even over de rotsen geklauterd om vervolgens op het plateau boven zee en voor het kasteel een vroege lunch te genieten. En de uitzichten waren weer eens buitengewoon fraai.

Na de lunch liepen we een stuk over het strand gevolgd door een mooi onverhard en ten dele smal pad de mooie vallei van Rodalquilar in. Langs een oase met gerestaureerde watermolens en een oud kasteel ging het via een droge rivierbedding naar ons onderkomen, El Jardin De Los Sueños. We werden allerhartelijkst ontvangen door een Spaanstalige man en een Duits/Spaanse dame die ons ook een restaurant tip gaven voor ’s avonds. Belangrijk omdat we buiten het hoogseizoen zitten en het ook nog eens dinsdag is. Veel restaurants en bars zijn dicht op maandag en dinsdag, simpelweg omdat de Spanjaarden dan al drie dagen van buizen achter de rug hebben!

Na onze benen even gekoeld te hebben in het zwembad en van een bubbeltje in de vorm van een lekkere Cava van ons onderkomen, genoten te hebben zijn we naar Rodalquilar gelopen. Daar konden we de botanische tuin nog bekijken. Eigenlijk zou die op dinsdag niet open zijn, maar omdat het een feestdag is (Allerheiligen?) hadden we geluk. Er was nog één bar open waar we na afloop nog wat gedronken hebben met een lekkere tapas (met kikkererwten!) erbij.

Vanavond hebben we een stukje (dik een kwartier) gelopen naar een restaurant, Oro y Luz, dat vanavond wel open was. Natuurlijk in het donker, dus een mooie gelegenheid om onze nieuwe hoofdlampjes te gebruiken. Heel lekker eten vergezeld van een voortreffelijke witte Rioja!

Nu snel naar bed om uit te rusten voor de etappe van morgen, een lange rondwandeling vanuit ons onderkomen.